cerpen - aiN

UPTOWN GIRL
episod: 7

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

“Aku nak kau tukar nama….boleh?”

“Kenapa pulak?”

“Sebab aku tak nak kau kena buli!”

“Kenapa dengan nama aku?”

“Nama kampung la….”

“Apa salahnya?”

“Sukati kaulah….kalau kau nak kena buli…”

“Okey…okey….aku tukar nama….kalau ‘Siti Laila’?”

“No!”

“Laila Maisarah?”

“No!

“Hmm…..”

“Biar aku bagi……how about….Melissa Rihanna?”

“Macam nama mat saleh je….”

“Kau nak kena buli ke?”

“Tak nak….”

“So,ikut cakap aku....Lissa..”

Laila hanya diam dan mengikut kata Lilly.

Di dalam kelas 4 Zuhrah…..

“Hai….saya Lai….” Tiba-tiba Lilly menjelingnya.

“ I mean,Melissa Rihanna….just call me Lissa.Saya sepupu dengan Lilly…so,harap korang dapat lah terima saya….” Ujar Lissa.

“Thanks Lissa….awak boleh duduk kat belakang Diddy Fakrudin….” Arah Ms.Linda.

“Hmm…yang mana satu yerk,Diddy Fakrudin tu?” soal Lissa.

Belum sempat Ms.Linda mahu menunjukkan,semua pelajar yang ada di dalam kelas itu terus menunjukkan jari mereka kepada seorang jejaka yang macho.

“Owh,thanks!”

Lissa berjalan menuju ke meja belakang Diddy dan duduk dengan sopan.

‘Oh my God!Macam mana Ms.Linda boleh bagi Laila duduk belakang Diddy?!’ jerit hatinya terasa marah@jelez.

Empat jejaka yang macho dan handsome lagi cute itu,melopong melihat Lissa yang chantek menawan itu.

“Dei! dei! Chantek siot perempuan ni!” kata Faizal kepada Niezam.

“Baek punyer,wei!” balas Niezam yang sememangnya kaki perempuan atau senang dikenali sebagai ‘playboy’.

“Niezam, ‘pancing’ ar…..ikan besar,dei!” tambah Aril.

“Diddy,amacam?” soal Aril kepada Diddy yang duduk disebelahnya.

Diddy tidak menjawab tetapi masih memandang Lissa.

“Diddy?Diddy?!” Aril cuba mengejutkan Diddy dari lamunannya.

“Huh?What?” soal Diddy semula.

Aril hanya tersenyum nakal.

“Dei! Dei! Aku rasa kawan kita dah ‘masuk’ lubang!” kata Aril kepada Faizal dan Niezam.

Lilly yang dari tadi bengang,terus bangun dari kerusinya dan menuju ke tempat Lissa.

“Hai,Diddy…..”

“Hmm…hai…”

“Lissa,ni lah pakwe aku yang aku cakap hari tu…….” Kata Lilly,bangga.

Diddy hanya tunduk dan menepuk dahinya.

Aril,Niezam dan Faizal melopong!

“Diddy,bila kau couple ngan Lilly?” soal Aril seperti tidak percaya.

“Mingg………. “ belum sempat Diddy mahu menjawab,Lilly terus menyampuk dan menjawab.

“Dah lama! Kenapa? Terkejut?” soal Lilly semula.

Lissa hanya diam dan memandang satu per satu wajah mereka.

“Ni cousin awak ke,Lilly?” soal Diddy cuba ubah topik.

“Well,yes…...awak,kite rehat sesame tau…” jawab Lilly seperti tidak mahu melayan Lissa.

“Cun seh,cousin kau…..” tambah Niezam nakal.

Lissa yang dengar pujian itu terus pipinya menjadi merah.Lilly yang dengar juga merah pipinya kerana MARAH!

Lilly berlalu pergi dengan satu hentakkan dimeja Lissa dengan perasaan marah.

Niezam,Aril,Faizal dan Diddy hanya tersengih dan melihat Lilly berlalu pergi.

Lalu mereka berempat melihat Lissa dengan pandangan maut.

“Apa?!”

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

“Dei!Dei! Korang kena jadi pak turut aku selama sebulan!” kata Diddy,bangga.

“Pehal lak?” soal Faizal pura-pura lupa.

Aril dan Niezam hanya diam.

“Sebab aku dah dapat Lilly!” jawab Diddy sambil membetulkan rambutnya yang pacak.

“Seminggu tak boleh?” soal Aril cuba minta belas kasihan.

“Hmm…..no!”

“Dua minggu?” soal Niezam pula.

“Hmm….no!”

“Satu hari je?” soal Faizal sambil tersengih.

“Well…..no! Korang kalah,korang kena!” jawab Diddy.

“Okey-okey….” Kata mereka bertiga serentak.

“Bagus,beruk-beruk sekalian!” balas Diddy sambil tergelak.

“Kau serius ke dengan Lilly?” soal Aril seolah-olah jelez.

“Of course NO!! Kau giler ke? Aku couple dengan Lilly for this game! Then aku tinggalkan dia…” jawab Diddy,jujur.

“Lilly tahu?” soal Faizal pula.

“No….”

“Kau nak bagitau dia?” soal Niezam.

“Maybe…..tak lama lagi! Tunggu aku dah dapat Lissa!” jawab Diddy sambil tersengih nakal.

Mereka berempat tersengih nakal. Gatal jugak diaorang ni!

sambung lagi....

hehehe....

No comments: