cerpen - aiN

UPTOWN GIRL
episod:9

“Diddy,awak tahu tak macam mana nak buat jalan kerja ni? Saya still tak faham lah…” kata Lissa kepada Diddy yang duduk di depannya.

“Ouh! Senang je…awak buat macam ni….” Diddy pusing ke belakang dan menghadap Lissa.Dia mengambil pen Lissa dan menerangkan jalan kerja yang Lissa tidak tahu sebentar tadi.

Dalam masa 2 minit, Lissa berjaya faham dengan tunjuk ajar Diddy.

“Thanks Diddy…. Kalau takde awak, mesti saya tengah kelam-kabut!” ucap Lissa dan tanpa dia sedari tiba-tiba dia memegang tangan Diddy secara tidak sengaja.

Diddy memandang ke arah tangannya dan Lissa sedari dia sedang memegang tangan seorang lelaki,terus dia melepaskan dan memandang ke mata Diddy.Lissa terasa satu perasaan yang dia tidak pernah rasai sebelum ini, iaitu CINTA.

Diddy juga memandang ke mata Lissa, tiba-tiba pen yang di pegang oleh Lissa, jatuh ke lantai.

Lissa dan Diddy mengambil pen itu secara serentak dan mereka terpegang tangan sekali lagi ketika hendak mengambil pen di atas lantai.

“Sori…” ucap Lissa lalu melepaskan tangan nya daripada memegang pen itu.

“It’s okey …..” balas Diddy lalu memberikan pen itu kepada Lissa.

“Thanks again!...” ucap Lissa lagi dan pipinya tiba-tiba bertukar blushing.

“No probs!.. Lissa, no. phone awak 01X-67892XX kan?” soal Diddy menukar topik.

Dahi Lissa tiba-tiba berkerut.” Yay….mana awak tahu? Ke, awak orang yang ….” Belum sempat Lissa mahu bertanya,Diddy terus menjawab.

“Yay…that’s me!” ngaku Diddy sambil ketawa kecil.

Lissa hanya ketawa kecil dan tidak dapat berkata apa-apa lagi.

Selepas Lissa sudah tahu bahawa no. telefon itu ialah no. telefon Diddy , setiap hari mereka berdua bermain SMS dan menelefon pada waktu pagi-pagi buta. Lissa tidak tahu yang Diddy sudah jatuh hati dan suka pada dirinya. Tetapi yang Lissa pasti,dirinya sudah masuk ke alam cinta Diddy!

Jam sudah menunjukkan pukul 12:30 pagi, tetapi Diddy dan Lissa masih lagi berbual kosong mengguna handphone mereka.

Diddy: awak tahu tak,saya tak pernah cakap semua benda tentang saya kat sesapa kecuali awak! Ni pun first time saya bagi tahu secret saya kat budak perempuan….

Lissa: budak perempuan? Okey, I get it! I’m so lucky! (sambil tergelak)

Diddy: Kalau saya tanya soalan ni,awak jangan marah tau….

Lissa: okey! Tapi tak janji tau!

Diddy: (ketawa) awak still single kan?

Lissa: (ketawa) you so funny lah Diddy! Yay,saya still single ….kenapa? nak usha? (ketawa)

Diddy: will you be my girlfriend?

Lissa: kidding right? (ketawa)

Diddy: …….

Lissa: Diddy!

Diddy: Lissa,saya suka kat awak….

Lissa: huh?! …..

Diddy: ……..

Lissa: kidding right?!

Diddy: no…

Lissa: tap…tap..tapi , awak dengan Lilly! Cousin saya tu,Diddy!

Diddy: no,saya tak pernah suka kat Lilly….saya just pura-pura suka kat dia….

Lissa: but,why?

Diddy: bukan masalah awak untuk tahu ke tak….

Lissa: hei! Lilly is my cousin! Saya berhak tahu kenapa selama ni awak pura-pura suka kat dia!

Diddy: I tell you at school… but, I want you to answer my question …. Do you love me?

Lissa: ……… I wait it …. And you know what, I’m seriously hate of you!!

Lissa terus menekan butang merah.

Diddy terkejut apabila Lissa berkata begitu kepada dirinya.Dia tahu yang Lissa akan membencinya kerana perkara kecil ini sahaja.Diddy hanya menghembus nafas panjang , kemudian dia tidur dan menunggu keesokkan harinya.

Keesokkan hari nya ………………….

apa akan t'jadi kepada Laila,Diddy dan Lilly?....

tggu episod yg ke-10 iaitu episod t'akhir UPTOWN GIRL!!

jeng..jeng..jeng...

No comments: